Кегичівський ліцей Кегичівської районної ради Харківської області - бере свій початок з кінця ХІХ століття як церковно-приходська школа. 1890 року, коли Кегичівка стала адміністративно-волосним центром, в якому проживало 550 жителів, було відкритопочаткову школу, в якій уже в 1907 році навчалося 60 дітей. Школа містилася у невеликому будиночку в центрі села. У 1925 році школа була реорганізована в семирічку, а у 1934 – в середню. Велика увага приділялася матеріальній базі: було закінчено будівництводвоповерхового будинку на 8 кімнат (1938р.), побудовано будинок для вчителів, створено фізичний і хімічний кабінети, розширено пришкільну дослідну ділянку. А в 1975 році було урочисто відкритонове, сучаснеприміщення на 940 місць. Школа перейшла на однозмінне навчання за кабінетною системою.
З вересня 2003 року загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів стає школою нового типу – ліцеєм. Сьогодні це заклад для роботи з обдарованою і талановитою молоддю, що забезпечуєнауково-теоретичну,гуманітарну, загальнокультурну підготовку дітей. Профілі навчання запроваджуються в залежності від здібностей та побажань дітей. Поглиблене вивчення окремих предметів відповідно до профілю досягається завдяки введенню спеціальних курсів, факультативів, курсів за вибором, а також участю дітейв роботі гуртків, клубів за інтересами, товариств, тощо.
Ліцей входитьв районну та обласну мережу шкіл сприяння здоров’ю «Здоров’я для всіх».
З 2007 року навчальний заклад очолює Руденко Тетяна Володимирівна – директор сучасного стилю керівництва, Відмінник освіти України, спеціаліст вищої категорії, «учитель-методист», випускниця цієї ж школи. Тут вона розпочала свою педагогічну діяльність. В постійному пошуку сучасних форм і методів підвищення репутаціїліцею, продовження тільки йому притаманних традицій, створення комфортних умов для творчої праці, навчання, виховання та відпочинку всіх учасників навчально-виховного процесу відшукалося її кредо «Горіти, щоб запалити».
Висококваліфікованийпедагогічний колектив ліцею нараховує 59 чоловік. Більшу половину педагогічного колективу складають його ж випускники.
Педагогічний колектив ліцею через мережу колективних, групових та індивідуальних форм роботи працює над організаційним та науково-методичним забезпеченням реалізації проблеми «Розвиток творчих здібностейшколярів на основі гуманізації навчально-виховного процесу в умовах інноваційних технологій».
Робота колективу по виявленню та підтримці талановитої молоді, створенню умов, необхідних для розвитку індивідуальності та неординарних здібностей учнів має свої позитивні результати. Серед багатьох форм і методів роботи з обдарованими дітьми найбільшого поширення набули конкурси, олімпіади, змагання, участь у МАН. Робота щодо підготовки майбутніх науковців проходить систематично, про що свідчить активна участь учнів у Всеукраїнськомуконкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів – членівМалої академії наук України. Тільки у 2010-2011 навчальному роціпереможцями ІІ (районного) та ІІІ (обласного) етапів стало 5 учнів ліцею.
Дбаючи про сучасний рівень освіти школярів у ліцеї створено чотири комп’ютерні класи. Крім комп’ютеризації навчальногопроцесу, педагогічний колектив вважає вимогою часу дати школярам глибокі знання з іноземних мов на основі автентичних матеріалів. З цією метою у ліцеї сформовано декілька груп школярів для вивчення англійської мови за навчальним курсом видавництва «Лонгман» з Великобританії-це учні 3-х, 6-х,11-х класів. Випускники ліцею показують високі результати на незалежному оцінюванніз іноземної мови-175-180 балів. У ліцеї з 2003 року працюють волонтери американського Корпусу миру за програмою «Викладання англійської мови як іноземної».
Для поглибленої роботи з обдарованими дітьми діє клуб «Ерудит». Його головна мета-виявлення обдарованих дітей, розвиток їх здібностей, сприяння їх інтелектуальному , духовному та морально-естетичному зростанню. Головне, чому вони навчаються в цьому клубі-самостійно здобувати і розвивати свої здібності.
Крім комп’ютерних класів, ліцей має достатню матеріально-технічну базу для повноцінного технічного і методичного забезпечення навчального процесу, а саме: читальний зал, бібліотеку з книжковим фондом 29918 примірників, актовий зал та зал народознавства, два спортивні зала, добре обладнані кабінети початкових класів, української мови, історії, біології, фізики, хімії, математики, географії, іноземних мов,практичного психолога, музей історії школи,медичний та стоматологічний кабінети, їдальню на 120 місць, буфет.
В режимі самостійноїфінансово-господарської діяльності ліцей працює з 1998 року. Головним джерелом надходжень до бюджету ліцею є позабюджетні кошти, які надходять від власноїземельної ділянки (26,5га). Одне з місцевих приватнихгосподарств, орендуючи цю землю, сплачує ліцею певну частку від своїх прибутків. До того жу ліцеї створено фонд розвитку навчального закладу. Благодійні внескидо цього фонду, спонсорська допомога, платні послуги (гуртки, секції) дозволяють підтримувати іпоповнювати матеріально-техїнічну базу, здійснювати навчально-виховну і господарську діяльність.
З 2002 року заклад тримаєпризове місце в районному огляді-конкурсі на кращу підготовкунавчальних закладів району до нового навчального року.